Bugs

Alla ogillar vi dom.. Ne men kom att tänka på en sak som är bra med Sverige, och det är att vi knappt har några insecter. Har sagt det flera gånger förut, men jag vet att jag kan känna mig trygg när jag känner att någonting kryper på mig. Jag vet säkert att det inte är ett djur och den känslan är så bra och skön att ha. För i Australien har man inte den tryggheten, just för att känns det som att någonting kryper på en, då är det garanterat något som kryper på en. Om du har riktigt tur kan det vara ett hårstrå, men då ska du ha riktigt tur. En på tiotusen kanske. 
Så de andra niotusenniohundranittionio gångerna är det antingen en spindel, en groda, en kackerlacka, någon typ av fluga eller bara en liten insect. Jag har ju varit i just denna situation ett antal gånger och det är inge kul kan jag tala om. Som den gången jag försökte sova men jag kände att det var någonting under mitt täcke. Jag ville inte kolla för jag visste hur rädd jag skulle bli så jag försökte att ignorera det. Men till slut gick det inte så jag tände lampan, drog upp täcket och såg 2st kryp (har ingen aning om vad de var för några för har aldrig sett dem någon annan stans, men de var inge mysiga) som gjorde mig sällskap. Puttade bort dem från sängen, dödade dem med min bok och gick och la mig igen. Lovar att det inte var så grovt som det låter men jag antar att man vänjer sig vid såna där saker. Annars saknar jag Australien något fruktansvärt. 


Skulle vilja börja blogga igen, det är ju så kul. Det är så mycket som händer just nu också. Både runtomkring och i mitt huvud. Skulle väl nästan bli för mycket skrivande.. Får tänka på saken.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback