Kort dag i skolan

Idag blev det en mycket kort dag i skolan. Vi blev nämligen tvugna att evakuera (det låter ju jätte hemskt)  skolan pga regnet. Tror att det har regnat minst 12 timmar nu non stop och det är översvämmat nästan överallt. Och som man kanske förstår från mina tidigare inlägg så är det ju inte lite regn vi pratar om när det regnar här.
Fick reda på att det var en man som dog för bara några timmar sedan när hans bil åkta av vägen och drunknade i bilen. Nära Gympie var det, som loggar bara ca 30 min från där jag bor. Allting är så mycket närmre än vad man tror. 

Men skolan slutade ca 09.10 och efter det började bussarna komma. Vi var lov att vänta på några yngre kids så med Warrens permission fick 4 barn från bussen gå till Subway och köpa mat. Vi 4 köpte till ca 10 pers haha skit kul! 
När vi sedan kom iväg var det vatten överallt. Alla gräsmattor var alltså under vatten och det kan vara svrt att föreställa sig hur det ser ut. Men blött var det. 
Så vid 12 tiden var jag hemma igen. Haha tog ganska lång tid med andra ord, och hoppas på att vi slipper gå till skolan imorgon också. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback